پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261865
مخالفت با حجاب و عفاف يا زمينه سازي توطئه جديد در آستانه انتخابات!
تاریخ انتشار : 1402/05/22 07:58:25
نمایش : 470
حجاب و عفاف اگرچه يک واجب شرعي است و مردم ايران از ديرباز بر آن پايبند بودند، اما مواجهه اصلاح طلبان با اين مقوله بيش از هر چيز کليد توطئه جديد در آستانه انتخابات خواهد بود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از خبرنگار سياسي شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ موضوع حجاب از دير باز به عنوان يک موضوع ديني نه صرفا اجتماعي از جايگاه ويژه اي در بين مردم ايران برخوردار بوده است، جايگاهي که فارق از جنسيت و قوميت، مورد تاييد زنان و مردان ايراني قرار داشته است.

ريشه دار بودن اين عادت ديني - اجتماعي از يک سو و هجمه هاي همه جانبه دشمن از سوي ديگر به موضوع حجاب، مسئولان فرهنگي کشور را بر آن داشت تا موضوع حجاب و عفاف را در کشور ساماندهي کنند؛ از اين رو لايحه اي با عنوان لايحه حمايت از خانواده از طريق ترويج فرهنگ عفاف و حجاب اخيرا در دستور کار نمايندگان مجلس شوراي اسلامي قرار گرفت.

اين روزها، اما شاهد آن هستيم که سرتيتر اخبار بسياري از رسانه هاي داخلي و در برخي موارد رسانه هاي بيگانه، لايحه حجاب و عفاف مجلس است که با منظور حذف امنيت و دوري از هرگونه آزار و اذيت زنان دنبال مي شود.

در اين ميان واکنش برخي چهره هاي سياسي به لايحه حجاب و عفاف اما تامل برانگيز است و روشن نيست که آيا هدف از اين مواضع مقاومت در برابر يک واجب شرعي است يا مخالفت با جريان سياسي مقابل در کشور به شمار مي رود.

سيد محمد خاتمي، پدرخوانده اصلاحات چندي پيش در اظهارنظري کنايه آميز، از واژه حجاب اجباري در کشور انتقاد کرده و آن را يکي از عوامل ايجاد شکاف بين مردم و حاکميت دانسته بود.

او گفته بود: موضوع حجاب اجباري و عدم تمکين به آن از سوي بخشي از جامعه يکي از مسائل پيش روي کشور است که اخيراً نگراني‌ها و التهاب‌هائي را در پي داشته است.

اين اظهارات در حالي از سوي خاتمي مطرح شده که در يک سال گذشته جريان رسانه اي غرب به بهانه شعار «زن، زندگي، آزادي» از هيچ تلاشي براي تخطئه کردن عفاف در کشور فروگذار نکردند، از اين رو بسياري بر اين باورند که خاتمي با پروژه عفاف زدايي دشمن هماهنگ است!​​​​​​

مقاومت در برابر مقوله عفاف و حجاب تنها به اين اظهارات محدود نمي شود. آذر منصوري، از اصلاح طلبان راديکال نيز در اظهاراتي گفته بود مقابله با بي‌حجابي موجب شکل‌گيري يک رنسانس خواهد شد!

اين چهره تندرو اصلاحاتي، مهسا اميني را هم سيبل اهداف سياسي خود قرار داده و اجرايي شدن لايحه حجاب و عفاف را به منزله جنگ با جامعه عنوان کرده است.

واکنش ها البته تنها به چهره هاي راديکال اصلاحات محدود نمي شود، چرا که زنجيره رسانه اي اصلاح طلبان نيز بر آتش تخطئه و تخريب اين لايحه مي دمند.

روزنامه اعتماد در تحليلي عنوان کرده که بسياري از قوانين از دوران رژيم پهلوي تصويب شده، اما آنقدر با بي ميلي از سوي مردم و جامعه مواجه شده است که آرام آرام به فراموشي سپرده شده و متروک شدند!

روزنامه هم ميهن نيز که يکي ديگر از پايگاه هاي رسانه اي اين جريان بشمار مي رود در گزارشي، لايحه حجاب و عفاف را عاملي دانسته که به سست شدن پايه هاي نظام خواهد انجاميد و زمينه ساز ايجاد شکاف بين مردم و حاکميت خواهد شد. اين جريان البته زماني بر موج اقتصادي در اين کشور سوار بود و عامل شکاف بين مردم و حاکميت را مسائل اقتصادي مي دانست، اما از آنجايي که نتواست از اين نمد براي خود کلاهي بسازد، مسائل اقتصادي را رها کرد و زمين بازي خود را مقوله حجاب و عفاف طراحي کرد.

حال اما نکته قابل تامل، آن هم در آستانه انتخابات مجلس شوراي اسلامي اينجاست که اردوگاه اصلاحات که دچار انشقاق و چند صدايي شده و گروهي سخن از تحريم انتخابات مي زنند و بخشي هم به دليل اتهامات امنيتي امکان ورود به فرآيند انتخابات را ندارند، مناسب ترين امکان براي ايجاد هر نوع توطئه در انتخابات آتي را در مقوله عفاف و حجاب و حاشيه سازي براي اقدام مجلس جستند.

در اين ميان دور از انتظار نيست که مجلس شوراي اسلامي بدون ترديد به سمت تصويب اين لايحه پيش رفته و از ابزار قانوني براي حفظ امنيت زنان استفاده کند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html